Szeretettel köszöntelek a blogomban! Welcome on my blog! Bienvenue sur mon blog! Willkommen auf meinem Blog! Benvenuti sul mio blog! Καλώς ήρθατε στο blog μου! Selamat datang di blog saya!

Az oldalon található minden anyag szerzõi jogvédelem alatt áll.
Bármiféle felhasználása csak a szerzõ elõzetes engedélyével történhet.






2012. október 3., szerda

Magunkat siratom



Messze jársz a háborútól - Hazám!
Mégis mennyi könnye hull az égnek:
itt vérét veszi szegény a szegénynek!

Nem él kettő békében egymással,
hogyan élhetne hát Egy a Mással,
hogy lehetne testvér, száz a százzal?

Itt gyermekek éheznek- Hazám!
Amíg a pártok táncot járnak,
ők kenyérre, melegre vágynak!

Mennyi hajléktalan és bujdosó,
mennyi pénz, mit bankokba zárnak,
de olcsó az élete, hazányi árvának!

Ha egyszer megharagszol - Hazám,
Majd megrázod e szemetes Földet,
s akkor egy a Másért, száz a Százért,
hiába ejt már keserű könnyet!

12 megjegyzés:

  1. Thank you for this poem.
    (Google translate helped me again.)

    Have a blessed day!

    VálaszTörlés
  2. "ők kenyérre, melegre vágynak!"
    Szemembe szökött ez a sor. A mai nagy "lelkeknek" ez egy alacsonyrendű szükség...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos így van, még rosszabb, hogy úgy tűnik egyre inkább így lesz. Azt mondják áldozatok mindig vannak: de ennyi? Persze felelősök is...

      Törlés
    2. Felelős? Igen-igen rég hallottam én már azt, hogy felelősségét el is vállalta az akinek kellett volna. Tanítani kellene a versedet!

      Törlés
    3. Hidd el: én is! Egyébként köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett.

      Törlés
  3. Én másik országban élek, de számomra a vers, akár a sajátomról írtad volna, itt is ilyen a helyzet és a tél is nagyon közel van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Rózsa, hogy itt jártál, és olvastad. A hírekből tudom, hogy máshol sem jobb a helyzet. Sajnos!

      Törlés
  4. Irigyellek , hogy ki tudod írni magadból a keserűséget a bánatot vagy bármit ami bánt , fáj . Nem szoktam átkozódni , csúnyán beszélni , de mostanában elég sűrűn azon kapom magam , ezt teszem . A család kikerekedett szemmel néz rám , csodálkozva , hogy ennyire kifordultam magamból .Ezzel a verssel elmondtad mindazt finoman , amit én már csak durván , dühöngve mondanék !Bohócnak igaza van ..."Tanítani kellene a versedet!"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha azt gondolom: minek írok, festek én, jól, rosszul, közepesen, bárhogy, - aztán rájövök, hogy nekem ettől szebb az életem. Ha vannak olyanok, mint Ti, akik olvassátok, az nekem ajándék, valódi öröm, nem tudom elégszer megköszönni.
      Már hiányoztál, jó itt látni Téged!

      Törlés